2009. október 30., péntek

Gutenberg galaxis


Csukjuk be a könyveket. Mondják, hogy a digitális információ felemészti a Gutenberg galaxist. Most nem is tudom, vegyek elő egy hajlékony digitális kijelzőt ami olyan mint egy papír, és olvassak újságot, regényrészletet vagy éppen bármit amit rátöltök? Aha, vagy fogok egy netbookot, és már a fotelbe is ülhetek. Persze nem fogok mert nincs, de a lehetőség ott van.

Nekem mégis hiányzik a könyvek "szaga" - a könyvtár, az antikvárium, a könyvesbolt. Erre tegnap el is mentem az egyik könyvesboltba és vettem három könyvet. Egyet akartam, de a lejtőn nem lehetett megállni. A második szinte kínálta magát, beleolvastam, letettem, elsétáltam. De ott motoszkált az agyamban, mint egy flört ígérete. Gyere lapozz, a tied vagyok, fogj kézbe, üsd belém az orrod.... érzed? csak a tied vagyok. Szóval maga alá gyűrt, én meg a hónom alá szorítottam. Gyere, az enyém vagy. Ekkor már a végzet markában voltam , sodortak az események és a harmadikat már mintegy flegmán, magától értetődő természetességgel vettem meg. Élveztem a helyzetet. Nem nagy ügy, valaki egy kedd este lemegy a könyvesboltba és csak úgy vesz hármat is. No és mi van? Enyhe kis remegés a belsőmben, de igyekeztem nyugodt maradni.

Élveztem a zsákmányt, de nem rohantam haza. Beültem egy helyre, a könyvek az asztalon a reklámszütyőben. Néztem őket - enyémek vagytok. Szép este volt, élveztem.

Persze kimaradt egy jó kis böngészgetés. És itt sem elmélkedtem már egy jó ideje.

1 megjegyzés:

  1. Én is vettem egy könyvet ma. Én mondjuk már 1-2 hete tudtam, hogy ezt megveszem, de úgy látszik csak ma jött el az ideje. Érdemes volt várni. Popper legújabbja. Több szerző több műve várt ott ma bemutatásra. Dedidkáltattam. Elsőként a sorban. És Popper rámmosolygott, amikor meglátta, hogy az ő könyve van nálam. Jó érzés volt. Egy kontaktus. Vele. Valakivel, aki egy fél perce ő maga is örült. Adtam és kaptam.

    VálaszTörlés